Kaos føles stressende. Så det burde vi klare. Her er et par nemme at bruge tips til at standse kaos i et arbejdsområde.
1.Fjern alt
For et virkelig rent arbejdsområde er det bedst at starte forfra. Fjern alt fra skrivebordet, skuffer og hylder, og læg dem derefter i pæne bunker på gulvet, eller i et andet rum. Nu hvor dit skrivebord er tomt, skal du tage din tid til rengøring. Alle overflader skal tørres af, og computerudstyr skal renses.
2. Smid ud alt, det du ikke har brug for
Det kan virke som en lang og kedelig opgave, men når du ved, hvad du har, er det lettere at afgøre, hvad du virkelig har brug for. Du kan blive overrasket over at finde ud af, hvor mange ekstra penne, mapper, sedler og andre forbrugsvarer du har haft hele tiden!
Mens du går gennem dine kontorartikler, skal du oprette tre bunker: opbevar, arkiver og uønsket. Varerne i “behold” -bunken skal indeholde ting, du har brug for til dagligt og ugentligt arbejde. “Arkiv” -bunken bør indeholde vigtige dokumenter og oplysninger, der skal opbevares, men ikke behøver at være i direkte syn hver dag. Du kan endda opdele denne gruppe i to undergrupper: en til årlig opbevaring og en anden til langtidsopbevaring. Endelig bør “uønsket” bunke indeholde genstande, du kan smide eller donere.
3. Overvej at omarrangere dit rum
Hvis dit kontorlokale regelmæssigt bliver rodet hurtigt efter oprydning, skal du analysere dit layout. Elementer, du bruger hver dag, bør opbevares tæt på dig for let adgang. Genstande, der ikke bliver brugt ofte, kan opbevares i skuffer eller hylder for at holde dit skrivebord rent.
4. Brug skillevægge og hylder klogt
Hvis du er tilbøjelig til at smide genstande i skuffer og lade dem forblive spredte og skæve, kan skillevægge hjælpe. Hængende hylder kan organisere bindemidler, manualer, referencematerialer og andet papirarbejde, mens skuffer skiller holder små kontorartikler adskilt, organiseret og let at finde.
5. Daglig rengøring
Når dit kontor er ryddet op, skal du beholde det på den måde. Efter at have brugt dit skrivebord hver dag, skal du lægge genstande tilbage på deres sædvanlige steder. Læg penne i holdere, arkiver papirer og returner bindemidler til bogreoler. Tør derefter dit skrivebord af med en desinfektionsserviet for at hjælpe med at holde bakterier væk, for ved at rydde op hver dag kan du hjælpe med at holde din plads organiseret i længere tid.
6. Få hjælp, når du har brug for det
Og selvfølgelig er vi her for at hjælpe dig med rengøring, hvis du har brug for det. Tøv ikke med at kontakte os. Vi kan regelmæssigt foretage en grundig rengøring, som dækker alt.